Followers

Wednesday, August 10, 2011

Play Doh

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

ari ahad lepas aku balik Selesa Hill, adik ipar aku terajin lebih layan zahra. dia search mn tah buat play doh tok zahra dan anak2 buahnya..

bahan2 play doh :

1cawan garam
3 cawan tepung gandum
1 cawan air.

uli sampai dia jadi doh. dah jadi doh letak la pewarna..time kat umah MIL ada warna merah je..jadi pink la play doh tu..SIL aku buat 2 warna je....dah siap bentuk2 bakar..

SIL aku melayan dia buatkan zah dog..buat tapak tangan zahra..pastu bakar..dia kata nak warnakan benda tu pastu spray clear..nanti tgk hasil dia yek..hehehehe

pasal play doh tu, zahra ngigau2..ashu..dog..dog..dia nak dog yang ashu dia buat..ada gak cite zahra ngigau kat sini..pelik anak aku suka dog..keturunan kot..heheheheh

No comments: