Followers

Wednesday, August 10, 2011

Apa korang buat kalau anak korang nak layan Upin Ipin kol 2.30 pagi?

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

aku terkena malam tadi..haduh..mcm nie kisahnya. semalam aku 1 family berbuka puasa kat opis aku. balik lepas makan tu dalam kol 8.45 tu gerak.sampai umah dalam 9.20 macam tu la. pejalan 30 minit dari opis aku kat bangi@kajang ke puchong.

masuk2 kete zahra nak tek.aku layankan je. sampai umah dia dah tido lena. letih agaknya main ronda2 time orang solat magrib. lagi pon pagi semalam dia bagun sahur sekali dengan kami. Dah tido seawal 9.30mlm tanpa minum susu botol. Apa lagi!!kol 2.30pg dia melalak2 nak upin ipin. dari tempat tido dia sebelah kiri aku, dia boleh lintas amik BB en asben sebelah kanan en asben. aku mcm biasa tido mati, tak hengat donia klu dah tido. baru je tido pon kol 12mlm..huhuhuh

aku sedar bila zahra dah letak bb kat muka aku sampil melalak nak upin ipin. haduh!! dengan bukak sebelah mata aku nak bukak upin ipin tu..time tu pulak aku nak caru u tube tak jupa kat bb asben aku..apatah dia buat upgrade hp dia..haduh..aku panas hati sket klu tido aku terganggu.huhuhuhuh..



budak bertuah. dah kena adik nie..


bila dah tgk 1 cerita nak mintak cerita lain melalak lagi..aku geram dah...huhuhuhu..aku dah terpekik2 suruh zahra senyap pastu en asben pujuk dia baru la ok..ooo kena pujuk dulu, dukung2 baru ok..untuk pengetahuan zahra mmg tak bagun malam. jadi aku blur dengan setuasi pagi tadi...huhuhuhuhu..dah ok tu dia mintak susu..nak susu lain..tu la ayat dia klu mintak susu..susu lain tu nak mintak susu pakai botol lain kot.

menjerit lagi, siap ikut aku gi dapur buat susu. sila tunggu..umah kita xde air panas. nak kena panaskan air pulak..haahkan nape zahra tak mintak tek yek mlm tadi..huhuhhu..leceh betul nak buat susu awal pagi nie..
siap dah susu dia minum kat tempat dengan aman dan damai..dah abis minum nak tido kat lengan aku sambil nak tengok back kom pulak..layan kan je..tu pon dah kol 3++ pagi..

alhamdulillah lepas minum susu dia ok.dia lapar agaknya time buka puasa tu dia mkn main2 je. aku rasa serik nak tidokan awal..tapi aku boleh sewing2 kalau dia tido awal..siap la bakal bantal busuk zahra..hehehehe

alhamdulillah sahur tak terlajak. gi keje ada org tegur muka sembap.

ok tu kisah awal pagi..layankan aje..

caw cendol.

3 comments:

Amiizaa2001 said...

hehhehehhe comel zahra...samalah mcm balqish....iphone/ipad dah teror tekan2 cari mr. bean, spider(lagu spider), teletubbies...boring dengar youtube main games plak....:)

Yaati Nor said...

tu la kak mieja..sekali dah ajak..tapi zahra masih bergantung pada kami lagi klu nak buka..cuma dia tunjuk2, pandai la mn nak tekan..

Imaan09 said...

ya ALLAH..sabo je laa.. kita lak, dgn mamai br bangun tdo, tend to nk marah2 balik gak kan..?
sabo ajelaa!