Followers

Tuesday, August 9, 2011

EL semalam

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

semalam aku tak keje, EL en asben dan zahra demam. haru nak El minggu depan nak cuti 2 hari nak holiday..heheheh..lepas sahur roti kepit telue semalam, en asben mkn separuh je..aku pon layan tido balik sebab en asben kata amik EL la bawak dia gi klinik. Zahra pon panas badan dia..

aku dgn gembira lepas sahur solat dulu, bam la balik..aku memang suka klu tido lepas subuh nie..orang kata tak elokkan, nape ye?

bila nak kol 8 tu aku sms bos aku kat aku EL anak dgn en asben demam. bam balik..ok dala kol 9.30 mcm tu en asben bagun, eh siap kejut aku. sihat walafiat la pulak. Sabar je la. rasa zahra pon sama..aik saje nak cuti pagi isnin nie. ok xpe la. span time la dgn mereka2 nie.

sebenarnya en asben jadi mcm ni mungkin silap makan masa buka ari ahad tu kot..tah la..selalu kami buka teru bedal nasi, tak pon en asben mkn laksa dulu. tapi ahad tu buka posa kat bukit tinggi, MIL buat popia, kuih ondeh2, dim sum + lada shu cuan ( ke hape tah lada tu adik ipar aku beli kat china) kebas je mkn lada tu. makan 4 org je, popia ada 2 pcs, ondeh2 tepung pulut 1 kampit, dim sam tu aku rasa 20++ kot..mkn tak ingat dunia lepas mkn tu rasa pening2 sebab perut berangin..aku tahan je..en asben mmg jenis perut tak tahan. tapi tahn je la..

lps magrib ajak mkan nasi, dia mkn sket je. aku belasah je..aku mmg tak kesian dengan perut aku.aku lagi kesian kalau dia lapar.makan je la nasi. MIL urut2 dia kuarkan angin, lepas guling2 khus2 hota hay, 11pm mlm isnin tu, baru nak balik puchong. aku ngantuk tak larat aku nak drive. en asben yg tak sedap badan tu pon drive la sampai ke umah...hehehe..zahra tido kat set belakang sia ngigau2..hehehe lawak nnt aku cite.

bila en asben dah sihat walafiat pagi semalam, dia plan la gi ptptn kat bandar pusat damansara. en asben mmg gagal bab2 jalan2 ni. aku malas nak kena bebel aku pun cakap aku tak tahu jalan. mmg tak tahu pon klu dari puchong nak gi bangunan PTPTN tu mcmn..nie kes nak ujrah 1% tu la punya pasal. jumpa la Maz, kawan masa kat poli dulu. tak settle pon kes nie dokumen tak lengkap. nnt dah lengkap datang balik la..ok..

lps gi ptptn nak gi mn? en asben tanya aku, aku dengan ringan mulut jawap la. kita gi shopping la..hehehehehehe..balik la puchong balik shopping raya kat jusco IOI mall..ingat nak gi Daiso tapi leceh la gi dengan en asben nnt nak cepat2 cepat2..malas nak tergopoh gapah..puas hati la dengan apa yang di target baju zahra..

baju aku pulak..anak nak beli baju kecik kat dalam tu, dapat la. tak penah2 aku beli yg rm50++ tapi en asben bagi aku beli..apa lagi aku rembat 3 terus...heheheh ari nie pakai best je rs terletak je..boleh la pakai 3 thn kot tu..selalu kalau mahal dan ada brand sket mst tahan lamakan..apa pendapat korang pasal baju kecik yanag kata dalam tu Brand T?

aku nak beli suar jeans zahra dapat la 1. mak ai harga rm40++..aku mmg tak reti cari baju anak aku. yelah anak baru 2thn 3blh. thn lepas tak dapat nak shopping kebebasan mcm nie. thn nie, en asben ekonomi dah ok sket. dapat la aku shopping. alhamdulillah walupun 1 thn 2 kali je..heheheheheh

abis shopping tu dalan kol 5 lebih kot. sampai umah nak dekat kol 6 tak silap aku semalam. beli laksa 2 bungkus tepi pagar seri pelangi. buat bubur nasi campur daging. aku letak santan kat bubur tu. en asben kat sedap mmg layan. sahur pagi tadi pon bubur jugak.hehehe

No comments: