Followers

Sunday, August 14, 2011

Day 1 @ Penang

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

pagi tadi flight kol 8, kol 6 kepas sahur dah kuar umah. sampai penang dalam kol10 mcm tu klu tak silap..sampai umah makcik husband dalam 11++ kot tadi..xperasan jam. thn lepas sampai2 je umah makcik husband yang kami panggil God ma, kami disambut oleh salakkan anjing belaan Godma. tapi skrg dah xde anjing tu juniper nama dia..dah mati..kesian..

Gi penang nie sebab ikut en asben keje, sambil melawat kuarga asben belah FIL aku. they all serani. aku suka balik sini sebab Penang kaya dengan makanan. Petang tadi gi Bazaar ramadhan Tanjung Tokong. last year gi ada murtabak sedap.tadi gi tak de..demi nak sedapkan hati aku aku kata dengan en asben, weekend dorg cuti kot..tak putus asa esok, isnin gi lagi sana..hehehhee. mesti kalau balik Penang makan nasi kandar skrg suka Kassim mustafa, Kapitan keling, Kuew tiew rudy kat tanjung tokong..lagi apa yek..tu je kot..

buka makan asam laksa, beli, stew ayam godma buat, nasi dengan santan dan durian..korg penah tak mkn nasi dengan santan dan durian tanpa apa2 lauk..kata godma org Serani mkn macam tu..sedap gak...layan wei sbb santan tu dia taruk garam sket..aku segan nak amik gmbr..hehehe

zahra pulak, muka2 malu dengan godma dan untie Gayle(sepupu en asben)..tak sampai halfdaya kay sini dah manja..berak aku cuci tengahari tadi, nak pakai pemper dan baju cari Godma..bertuah punye budak tu..uhuhuhu

k..tu saya
caw cendol..


4 comments:

Amiizaa2001 said...

seronoknyaaaaa zahra:):) ada nenek lain bangsa.......bertuah:)

Yaati Nor said...

hehehe..nenek sedara zahra + moyang + makcik & pakcik...tapi klu kuar anak muka mix pon best gak kan kak mieja..tp en asben muka mcm biasa je..

Zura Baharudin said...

Ti, wah seronok berjalan.. best best...

Nasi Durian tu selalu makan kalau balik Johor.. En asben punya feberet tu..

tapi akak tak boleh nak mkn byk sgt sbb muak kot.

Azian & Zaini said...

wah...bulan2 posa ni JJCM plak eh..hahhaa ehm pasal nasi durian tu aku tau, tapi aku tak lalu nak makan kecuali pulut. yg ni ok sket la