Followers

Wednesday, March 16, 2011

Siapa pernah kecewa buat kek?

As Salam..Hai semua...

Semalam saya buat kek pisang ambil resipi dari mat gebu. Tapi sedih kek pisang itu telah bertukar menjadi bingka pisang..tapi rs sedap..rasa kek pisang..

sedih kat mana silapnya aku membacuh kek itew..mmg saya membaris ikut resipi bolat2..tapi ketika nak membakar sepatotnya 175C saya tak perasan oven saya hanya 150c je..ada kah itew sebabnya..kak ummi tlg saya..huhuhuhuh

k.la..frust kek tak jadi ari nie..

caw cendol!!

4 comments:

Nora Shahaira said...

huhu..banyak kali kecewa buat kek, kek pisang pun ada sekali tak jadi, pastu terus tak buat lagi..

kek lain, cuba-cuba jadi jugak..tapi banyak kali aaa...

Yezzaaa19 said...

KD..makan kek la..tak buat kek kalau kecewa...keh3...

umialya said...

mkgn penggunaan tepung kot! seelokknya tepung diayak bersama baking powder (Jika guna tepung biasa) sekurang2nya 3 kali bagi memerangkap udara

dan semasa masukkan tepung, kita x leh kacau adunan kuat2, cukuplah sekadar kaup dan balik (menggunakan sudu) sehala (tujuannya bg memerangkap udara..)

Semasa kek sedang dimasak, elak buka oven kerap dan x leh tutup pintu oven kuat.. mg membantu

Yaati Nor said...

nora & KD : tu biasa terjadi
Umialya:akan dicuba lagi..saya ms masukkan tepung tu, adun je guna mixer juga