Followers

Thursday, January 31, 2013

Rintihan seorang isteri

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Sejak dua menjak ni, aku rasa macam busy sangat. Kat opis busy satu hal la sebab kena masuk unit baru..(busy2 pun sempat gak aku tulis blog..hahaha)

Bila balik umah pun busy tapi lagi busy..huhuhu apa yang aku busykan sangat tu..Balik keje gi amik Zahra kat tadika dia..Selalu sampai rumah kol 6 tapi sekarang ni kol 6.15 baru sampai..penat woo..

Bila balik nak kena naik rumah bawak 3 beg tak termasuk beg Zahra lagi..belum kira kalau aku gi kedai lagi..huhuhuhuh...beg pump, handbeg dan beg ummar..

bila balik umah sangat la fuhh fenat, terus kejar kat dapur, kalau masak nak kena masak nasi dulu, tengah-tengah masak benti bam2 nangis pulak uruskan dia dulu mandikan Ummar, tukar baju dia pastu susukan dia pastu tidokan dia..Nasib baik Ummar senang nak tido..letak je kat tilam dalam bilik nanti dia layan diri tido sendiri..

sampai hari nie boleh katakan tiap-tiap malam kuar, sampai umah dah kol 12 malam penat deh..Eb Asben suka bawak kami gi main futsal..family time dia kata..huhuhu kalau jumaat malam aku larat nak ikut tp kalau hari biasa ni rasa macam penat sangat aku dah bincang dengan En Asben..aku harap dia paham..Kalau aku tinggal dengan anak-anak boleh gak aku uruskan umah tapi kalau aku tinggal dengan anak-anak aku suka menjahit time En Asben xde..hehehe Ada udang disebalik mee rupanya aku nie..hahah relese penat tu kalau potong kain ke, menjahit ke..rasa puas kalau dapat potong kain atau menjahit..hihihih

Nak-nak pulak En Asben dah join buat Insuran sekarang ni..kalau dia gi jumpa prospek kawan-kawan kami gak dia lagi selesa bawak kami semua..En Asben suka kami/aku dampingi dia gi mana-mana..tah agaknya dah biasa sejak kawin kot..lepak mamak pun dia bawak aku sekali..aku suka je..tu yang kawan-kawan dia pun aku rasa dah macam kawan-kawan aku..hahahah

Pasal gi jumpa prospek pun aku dah bincang..kalau jumaat malam je kami nak ikut yang lain-lain xdayo den..dengan zahra sekolah lagi..aku rasa kerja aku tak produktif sebab penat sangat..

sekrang ni dah bape lama aku tak masak..nak masak kena tanya En Asben ada kuar ke tak malam nie, baju anak2 dua bakul tak lipat tak kira lagi..rumah jangan cakap tak macam mana..huhuhu..

Ya Allah beri la aku kekuatan untuk menjadi isteri dan ibu yang baik sabar dan kuat dalam menempuh dugaan ini..

bila penat sangat banyak yang tak terurus, give up rasanya kdg2..hihihih..Malam ni nak rehat..huhuh boleh ke rehat malam jumaat ni..huhuhuhuh..
Apa-apa je la tapi nak masak nak makan sedap malam nie..heheheh

k.caw cendol pulut..

Rabbi Yasir Wala Tu'aassir Ya Karim..




4 comments:

akumann2803 said...

Buat yang terbaik. ...
Salam ukhuwah drpd : suteraungu87.blogspot.com

Azian & Zaini said...

aduh letihnya...aku jarang-karang sangat keluar malam hari bekerja, lg selesa keluar mlm hjung minggu. Tapi tak apa la jgn safri bising umah bersepah/tak kemas dah la kan... hihi

Unknown said...

kehidupan kami macam tuelah kak.. setiap hari bangun pagi sy pergi hantar Sara, hubby hantar Dania.. balik kerja kadang2 masak kadang2 tak ikut pada kerja hubby.. kami buat pin boling kat rumah.. setiap hari puikul 3 pagi baru tido.. tpi sejak kerja baru nie sy tertido dulu dalam kul 9 masa df sara pastue bangun balik kul 12 malam..
hubby dah biasa ajak kami kemana2.. jumpa customer pon kami semua ikut...
Mula2 dulu rasa penatlah.. skrg dah biasa.. lagipon bab kemas rumah, memang sama2 tolong.. tue yang saya pon tak kesah..

Yaati Nor said...

yan :safri kdg bising kdg2 ok je..
ummiaiman & cutemum : terima kasih..