Followers

Wednesday, January 2, 2013

Hari pertama Zahra ke Tadika

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Hari ni sangat bermakna buat aku. Aku rasa perasaan ni hanya ada pada seorang ibu je kot..Hari pertama anak nak gi sekolah. aku rasa macam aku pulak nak gi sekolah hari pertama. Cuak, risau macam-macam la perasaan aku..Ibu-ibu kat luar sana sama gak ke perasaan macam aku? ke aku nie je yang over lebih-lebih.heheheh.entah la...

Perancangan sebenarnya untuk Zahra ke tadika sebenarnya, setiap pagi babah dia yang anta ke sekolah..tapi pagi ni plan dia aku yang anta. Konon-kononnya En Asben baru keje dalam position yang baru kat Company dia, baru lepas cuti lama what so ever la..dia tak nak amik hafpday dll..Tapi bila pagi-pagi zahra bangun tido macam nak berperang dengan aku, macam biasa memang susah nak bangun tido..Aku cakap dengan En Asben memang aku tak boleh anta dia sorang-sorang macam nie.. Dengan nak pegang Ummar lagi kalau dia mengamuk macam?

Akhirnya, En Asben yang anta dia ke tadika..Zahra naik kete dengan Babah ibu follow dari belakang, gerak je kereta En Asben kata nanti sampai sana, ibu parking Jauh ye..Ok bos..aku tengok En Asben anta dia, Mak Ai...Chillex je Zahra, tak nangis pun..

TAdika dia sampai petang (daycare sekali) jadi, nak kena la bawak bantal bagai..bantal zahra dalam kete aku...Bantal En Asben amik bagi lepas Cikgu Zahra anta Zahra naik atas..Lepas En Asben bagi bantal tanya Zahra ok ke? Cikgu dia kata ok je..Dia dah main dah pun..mak ai..

Untuk pengetahuan, Tadika Zahra di Tadika Nur Islah/ Little Caliph Tanming Boulevart, Taman Meranti Jaya, Puchong..

Itu la kisah Zahra ke Tadika..Semoga Zahra jadi budak baik, bijak dan anak yang solehah. Amin..

Rabbi Yasir Wala Tu'aassir Ya Karim..
















































4 comments:

nurbijen said...

best nyer zahra ok jer masuk tadika... mmg zahra ni budak baik :)

Yaati Nor said...

in sha allah kak..saya pun harap dia jadi budak baik selamanya..

Cik Puan Nurul said...

zahra umurnya 5 tahun ke 4 tahun..oklah tak nangis dah biasa ke taska eh sebelum ni

Yaati Nor said...

CPN : Zahra bulan baru 4 thn..haah dia mmg dok taska sejak lps pantang..