Followers

Wednesday, December 19, 2012

Supplement VS Jamu

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Memandangkan aku baru 5 bulan setang besalin aku masih lagi mengamalkan pil2 yang aku amik masa dalam pantang dulu.Masa dalam pantang aku ada amik Pil Binari sebagai jamu lepas besalin aku..

Apa aku amik masa dalam pantang :
1. Pil Binari
2. Progene dari Melilea
3.Rempah jamu Kg ibu aku belikan kat Kg Rembau
4. Ibu aku buatkan Kulit delima campur inai (minum pati dia)wekk..
5. Pati Ibu kunyir (sedap je..
6. Pil Kalsium untuk bg kalsium cukup dalam badan..

Sampai sekarang aku masih ambil pil binari untuk elakkan badan masuk angin dan pulihkan angin yang masuk dalam badan. macam mna aku tahu badan aku masuk angin?Bila lutut dah rasa lengguh2..perut rasa angin semacam tu..Aku memang tak tahan kalau lutut, bahu sendi2 aku dah lengguh2 tu..lepas amik pil binari ok la lenggun2 tu.. Alhamdulilah dah aku apa yg serasi dengan aku..kakak2 aku semua makan pil ni..Alhamdulilah semua ok..

lagi aku amik pil kalsium juga..Pil vitamin 3 sekwan daru Usana pun ada amik..sebab pak mertu dan En asben semua makam..aku layab je..

tu la..sejak makanan-makanan berangin macam pulut aku boleh makan, badan dah serani dengan pulutt tu..aku bedal je semua makanan..huhuhuh badan aku dah jadi mcm sebelum ngandung dulu..masa lepas pantang tu macam kecik sikit..(perasan je aku nie)..lantakkan..tapi sekarang memang sangat tak maintain..hahahah..tapi aku kena ganti posa nie..Nanti aku ganti posa maintain la bandan aku kot..hahahaha

k.la.aku sangat recomend pil binanri tu..sebab ada manjakani..

3 comments:

Azian & Zaini said...

aku makan jamu sampai sekarang...best! supplement macam tak serasi pula

Yezzaaa19 said...

saya makan 2-2...jamu NR dan multivitamin...

NoEn said...

xpernah cuba pil binari