Followers

Friday, April 27, 2012

Practice make Perfect ok..

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Apa-apa je la tajuk ari nie..Semalam Cikgu Ros (pengasuh bilik zahra) bagi tahu..Zahra kena gigit dengan Aidil Emir..Aku ok je. Janji pengasuh bagi tahu dengan jujur. Cikgu dia cakap pelahan je dengan aku. Kak ros takut kot.. Aku tengok sikit je..Kepada mama Aidil Emir..jgn risau aku ok je..

Sekali dalam kete pejalanan, aku siasat. Nape zahra kena gigit dengan Aidil Emir? Zahra dengan selamber je jawap : Yaya jentik Aidil Emir..Nak gelak pun ada, geram pon ada..

Nape aku nak gelak?Sebab Zahra mengamalkan practice make perfect. Sebab apa aku kata macam tu..sebab sekarang ni, zahra sangat cepat tangan dan cepat kaki..klu dia sebut-sebut sepak ke dan menyepak aku akan jentik kaki dia. Tangan pun macam tu..Agaknya aku selalu jentik tangan dia, dia pun jentik kawan kat Taska..Waduh..waduh...Tapi memang Zahra pernah cubaan nak jentik aku juga..

Yelah sekarang nie Zahra suka buat lakonan semula..Bagi ibu makan ubat pakai Syringe dia la..Sebabkan ari tu dia deman..dia lakon kan balik..

Semalam aku tengah solat magrib dia lakonkan balik cerita dia kena gigit tu..




Ini la budak good gul in the world..dia juga noti dan scoti gul..tgk lidah dia sikit je..org suruh senyum dia jelir..Macam mana tak kena jentik?

aku dgr zahra cakap : Kak ros....Aidil Emir gigit kawan...agaknya kawan dia ngadu kat cikgu ros kot..tapi yang tak menahan panggil Cikgu Ros, kak ROs tu...Apa dia ingat kak ros upin ipin kot..Ya Ampun.........Anak aku dah to much Upin Ipin..uhuhuhuh..

Semalam aku bergaduh dengan dia..Aku tgk siang bayam, pulak apa tak kena nak amik secekak bayam aku sambil bawak periuk mainan dia..Aku amik balik kat dia aku cakap tak boleh ni nak masak nie..Sepantas halilinta tangan dia yg ada periuk mainan kecik tu dia belasah aku, kena kat tepi telinga aku..Menyirap aku...Kena la 2-3 jentik kat tangan dan 2 lepuk tempat yang sama..Mak ai, dia punya melalak memang tahap meraung..huhuhu aku tengok tangan dia merah sudah...Sian dia..pastu dia gi merajuk tak nak say sori kat aku..last-last zahra akur....dia tewas dan say sori jugak..setelah aku bebel dengan dia..aku kata klu tak nak say sori, aku tak nak cakap dengan dia sampai bila-bila...huuhuhuhu sedih...

aku tengah penat, nak masak En Asben nak balik mkn..kena pulak belasah dengan anak..memang angin 1 badan la..Nasib ada sabar sikitt...je..kalau tak Abis zahra jadi mangsa keadaan..
Sian Zahra..Ibu mintak maaf ye..Zahra tak boleh pukul ibu..tak baik..

Adakah punca anak cepat tangan cepat ibu ayah pun cepat tangan pukul dia..Fenin..fenin..Ya Allah Engaku beri la daku pertunjuk untuk mendidik anak-anakku..Amin..

1 comment:

pensil magik a.k.a sayang disayang said...

anak2 memang copycat terbaik.. apa yang kita sekejap dia boleh ikut.. jaga anak2 memang menduga kesabaran ..takpe practise make perfect hehehe