Followers

Thursday, April 26, 2012

Ayam Bakar..

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...


Semala aku puasa. Aku buat Ayam Bakar kat bawah nie dan salad mayonis. En Asben tengah diet. Konsultan dia aku. Aku suruh dia buat Atkins Diet. Diet yang tak makan karbohidrat tu..Ayam nie aku perap malam kelmarin.

Aku namakan ayam nie

Ayam Bakar Pemalas Nandos
Bahan:
1/2 ekor ayam (makan kami 3 beranak) makan ayam macam buaya makan..hhehehe sampai 1/2 ekor..
Cili boh cap puteri..

Cara2 :
Lumurkan cili boh cap puteri tu peram semalaman. Esok balik keje letak dalam dulang pembakar pastu, curah minyak zaitun sikit, klu tak de suka hati korang je guna minyak apa-apa. guna butter je planta ke hape-hape la..pastu bakar.

Aku bakar 200 darah celcius. 30 minit pastu terbalikan 10 minit cam tu la lebih kurang..

Hasil : Rasa macam Ayam Nandos

Sebab : Cili boh Puteri tu mmg dah berasa masin dan masam..hemmm..sedap la pula teringat nie..


tapi aku buka puasa semalam dengan salad semangku kecik, En Asben Semangkuk besar, Salad dengan timun campur mayonis je..Campur telur rebus. Sorang sebijik. Tapi aku punye jadi sebelah sbb makan dengan zahra. budak tu makan telur putih je geram aku...Bila dah makan salad, aku minum milo yang aku campur dengan susu full krim kotak tu hasil dia rasa susu bantuan sekolah rendah..hahaha tapi sedap..
Pastu makan kuih keria 1 beli kat En DIn kat Kafe opis, Roti Sosej suku, Goreng Pisang 1 potong.. makan tu je aku dah kenyang air kosong aku minum banyak gila. Pastu dah tak larat. Akhirnya aku tak makan nasi. Aku jamah nasi kol 10 malam dengan makan ayam yang bahagian drumet tu kol 10 malam..makan nasi sebab aku kesian kat baby dah lapar sehari...hihihi


K. layan la ayam bakar aku nie ye..

Caw cendol..

2 comments:

Mieza said...

Yaati..terima kasih sudi jenguk dapur mieza..salam perkanalan dari mieza juga...mieza follow :)

Nutri Shape said...

Sedapnya kak!

"Turun/Naik berat badan anda, tanya kami bagaimana!"

Ikhlas,
Nutri Shape Me