Followers

Thursday, December 29, 2011

Krismas 2011

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

aku rasa krismas kali adalah yang paling tak best sekali. sebab rasa macam balik penang tu balik hari je kan..gi pagi sabtu 24/12 balik pagi ahag 25/12..tak syok la dan penat. pastu masa Krismas eve tu time sedara2 bagi hadiah tu, zahra tido. agaknya penat seharian dok dalam kete on the way. So, zahra kena tunggu setahun lagi untuk Krismas. dah la masa pek hadiah2 tu dia separuh jalan tido(ok, tak ngacau) tapi ms ada 2 hadiah lagi nak pek dia dah bagun. dia kata nak bagi hadiah2 tu nnt. tapi malangnya malam eve tu pun dia tido jugak..kesian anak ibu..

zahra byk dapat buku colour dengan pencil colour..ada dapat flash card wild animal..suka benar dia dgn animal2 tu..terutamanya hamster..hehehe comel.. Dia suruh aku panggil dia kakak hamster..hehehe suka benar aku panggil dia kakak hamster.ada dapat sepit topi krismas..

nak tahu sebab apa aku panggil dia kak hamster?ni dah tukar tajuk ye..
ptg semlambalik keje aku lenguh kaki..aku masak2 nasik nak buat nasi goreng..lepas tu aku baring kat bilik..dengan pening lagi..huhuhu..umah aku TV rosak so, zahra xdapat tgk upin ipin ke kartun petang tu..mula2 aku tido ok..dia main apa tah kat sinki, panjat sinki. tapi aku dah simpan dah pisau bagi..klu jatuh biar dia rasa serik sikit..ibu ajak turun xnak..tapi dia baik2 je main kat dapur tu..

bil dia dah bosan dia kacau aku..aku bwk air dalam botol plastik..dia picit botol abis tumpah..ni dia buat keje senyap2 nie..pastu spek mata aku, aku bukak letak tepi, sekali zahra makan/ gigit aku punye spek yg kat tempat hidung tu..macam mana aku tahu?

bila dia dah bosan dia poo poo pulak..abis la dia kejekan aku bagi tahu dia yang dia poo poo...mak aiii, aku yg kalah tgh tido tu terus segar sebab busuk..
sedang cebok poo poo dia, aku tgk dia tgh kunyah sesuatu..apa zahra mkn tu? pastu dia tunjuk2 spek mata aku yg kat hidung ni..sebab aku xde bagi dia makan apa2 sebelum aku tido tadi..aku dah hairan..sekali aku tengok kat hidung tu separuh dah abis, nasib sebelah je dia kerjakan..aku geram..kena la setepek kat bontot dia..pastu aku kata, kakak nie macam hamster la makan ibu punye spek..kakak hamster aku kata..dia suka aku kata dia hamster..comel je.. tapi aku rasa zahra takut kot dengan hamster..tengok boleh la..

sebab ari tu bawak dia umah member asben ada bela rat/tikus..dia nak tgk je bila aku tak temankan, dia bising2..aku suka hamster, tapi En asben tak suka..klu nak bela binatang pon kami akan bela kucing kot tapi En Asben kata tak payah la..sebab umah kami kan teres 8 tingkat kami kat tingkat 2 jadi leceh nnt klu kucing poo poo merata2..
dulu ms ngandungkan zahra aku bela kucing sampai kucing beranak jadi 12 ekor..tapi masa tu sewa dok umah bawah. ok la..sekarang no no no..

k.la caw cendol

No comments: