Followers

Wednesday, April 20, 2011

hari ahad..sambung cite sabtu

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

ahad tu, pagi en Asben buat keputusan nak ikut ijan dan naza gi berkelah kat Hulu Yam..mandi manda kat Sg..Ijan dah ajak dari semalam dah ms kami Kat Bentong Kg MIl tu...
dah en Asben bg tahu lambat xde la agenda bakar ayam ijan sedikan..dah tu kami lps sarap cekodok pisang dan cekodok bawang MIL goreng...kami pon masak2 tok bwk bekal bkelah..aku, MIL dan En Asben masak..Siap la ikan berlada, sayur pucuk keledek, singgang ikan..sedap..syahdu makan ms berkelah..11.30-12 mcm tu kami kuar dari Selesa sampai sama dalam 1 lebih...

kisah zahra mandi sungai

stress aku bwk dia mandi sungai..zahra boleh bantai geli nak pijak pasir sungai tu,...angin aku..aku rs dulu kecik2 aku biasa main pasir..aku kata dgn kwn2 dan en Asben..kat mn la aku bsalin kan zahra nie..nape la dia geli sgt dgn pasir sg tu...hahahahah..lama2 geli2 berani la dia..sampai biru2 dia mandi sg..dalam 3.30 kami gerak balik..tu la citenya..

tu cite siang..sudah mandi manda dalam kol 6 lebih baru sampai umah balik sg meronggeng plak..pjg plak cite nnt..

malam tu dah penat2 ajak la zahra tido..dia isap tek pastu nak bgn bail sbb babah buat keje dalam bilik jadi terang benderang la bilik tido itew...aku malas dah nak layan, zahra jom kuar..ibu nak gosok baju keje, dan susu pinggan yg byk dalam singki itu..sebelum tu jimba2 dengan jiran2..ada kak tu buat nasi dagang byk panggil kami mkn kat centercor aras 2 umah kami....

dah aku tgh dok basuh pinggan dah siap semua..nak melangok la tgk keputusan mentor, zahra sibuk pulak kat duduk2 nak duduk kat bar stool kat dapur umah kami, sedang asyik aku melangok aku tak sedar dia kat sebelah dah berdiri nak buat apa tah..aku sedar2, stoll tu dah terbalik dengan budak kecik tu sekali terbang melayang..huhuhu ibu cuai lagi..huhuhu lebam pipikana dia..huhuhuhuhu..nangis tak berlagu.....akibatnya isnin baru aku bwk gi klinik..bersambung lagi....

k caw cendol


2 comments:

Azian & Zaini said...

bestnya dapat mandi sg...hmmm ntah bila la dpt mandi sg lagi ni. hehe..tp cian zahra eh jatuh lagi...hati2 lain kali eh, aku pun kekadang hati2 gak tp tak sengaja nak jadi kan

Amiizaa2001 said...

uwaaaaaaaaaaaaaaa bar stool tu tinggi.....macamana keadaan zara?