Followers

Wednesday, October 13, 2010

Perkembangan zahra - 1thn 4 bulan

tetiba pulak nak menulis ke membebel ke hape2 la petang nie..
sekarang ni alhamdulillah zahra dah nak mkn nasik dah..dia akan makan apa yang bakal kami makan malan..klu tomyam..tomyam la dia makan malam tu..tp dengan syarat dia mesti makan sebelum kol 8..kalau tak dia akan menyamuk kelaparan dan nak bergayut sepanjang petang, bawak ke magrib dll..dulu balik keje dia kena susu dan mst dia kena tido kejap sebelum magrib..sekarang nie xde makna nak tido sblm magrib..baik dia bergurau senda dengan ibu kat bilik..kalau tak layan dia memnag la pastu tak boleh buat keje..

dah pandai mengamuk/merajuk..dulu duduk tunduk..sekarang nie baring..siap guliong2 ko..kawan2 mcmn nak atasi kanak2 merajuk/ mengamuk guling ni..bawak gi kedai pun dia bantai mengamuk duduk tu..

gigi dah rosak dah..mcmn nak wat yek baru 1 thn 4 bulan..klu bwak gi doktor gigi apa dia blh buat?

harap2 ada la komen2 yg berguna untok aku jadikan rujukan atau apa2 aje..

4 comments:

Momma Mia said...

hai Yati. my blogger pren Ibu Arifa pernah bawa anak dia below 2 years g doktor gg. Ia positif. Boleh g blog dia http://ibudalila.blogspot.com/

ibudhani said...

yaati...sy pn x reti nk handle kalo dia ngamuk2 tu...sy jz sumbat je nenen..pastu dia ok..heheh...tp cful takut trsedak....

gg zahra dh rosak mcmana? teruk ke? dani ni pun gg selalu kuning.... skang sy dh start b4 tdo mesti tenyeh gg dia..kuning amat!!!!

Yaati Nor said...

nanti saya tunjuk gambar gigi zahra rosak tu

ibudhani said...

yaati!!! jgn gv up susukan zahra!!!! keep pumping 3jam skali n try wat PP ari2...dlm ms 2weeks mmg nmpak hasilnye!!!!! tolong yaati jgn pth smgat!!!! teruskan n kerapkan pam walau dpt brp oz sekalipun!!!!

jgn pk kan sgt brp oz yg dpt.... relakan n redhakan brp nilai oz yg yaati dpt tu... kte akan stress kalo kte asek dok ingat sketnye susu dpt...

yaati kerapkan DF dgn zahra!!!!