Followers

Monday, June 11, 2012

37 Weeks

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Hari nie dah masuk minggu ke 37 kandungan aku. Jumaat lepas masa aku sibuk nak balik umah kepala aku rasa pusing macam pandangan aku semua berpusing. Balik aku terus gi klinik yang aku selalu gi..Kebetulan doktor yang bagi rawatan tu memang tak confidentkan aku langsung.. Aku jadi stress pulak lepas keluar klinik tu.. Dia tak test pun air kencing aku pastu kata aku kena kencing kotor..Langsung aku tak makan ubat yang dia bagi tu..

Bila nak masuk kereta zahra pulak buat hal..Lagi aku tension. Bila dah bali umah aku buka Tv semua aku baring. nak berehat. Emosi aku jadi tak stabil. Tetiba aku nangis tak henti2..Aku pun pelik nape tah jadi macam tu. Tension sangat dengan Zahra, pastu rasa pusing-pusing kepala..Aku nangis sampai En asben aku balik..huhuhuh agaknya tension dan stress macam nie la boleh buat orang meroyan kot yek..heheheh..Lepas tu En Asben pujuk-pujuk, aku pun malas nak layan emosi..Malam tu ikut En Asben gi main futsal..ok dah la..hihihi

Dalam usia baby dah 37 minggu ni, aku banyak rasa tak larat, cepat letih..lagi letih kakak zahra buat perangai ngada2 dia..tak dengar cakap pastu suka sangat cakap merenggek-renggek. Aku deng En Asben memang pantang dengar budak merenggek-renggek nie.

Semalam sempat lagi melepas kat rumah baru Naza & Ijan kat Kuang dan makan tengahari kat umah cikin& bad..Seronok berjalan dari Selesa Hillhome ke Meru, Dari Meru gi Kuang..Dari Kuang minum petang kat Tasik Biru..Pastu Magrib kat Damansara Damai. Makan malam kat Restoran Mahbuk (betul ke tak tah aku eja ni)hehehehe..Berjalan saat-saat akhir sebelum besalin..hihihih..

Beg hospital tak siap lagi..hehehe barang nak besalin pun tak ready lagi. Insya Allah malam nie aku nak siapkan bedung baby yang terbengkalai tak siap jahit lagi. Balik keje ni gi kedai jahit kat Puchong Perdana nak beli tali barut kominis  hihihih yang tak cukup hari tu. Pastu nak gi jahit tepi tudung (aku dah belajar jahit tudung awning).

Lepas siap semua barut-barut baby baru aku plan nak kemas baju aku (nak pantang), baju baby, baju zahra dan lain-lain keperluan untuk berpantang kat Ampang..Sabtu @ ahad nie kena balik Ampang nak siapkan port tok aku berpantang pulak..Bawak turun katil bujang dan lain-lain lagi..hihihihi..Alamak banyaknya keje rasa...Tu la sape suruh aku buat keje last minitkan..hehehe xpe Insya Allah ramai yang membantu nanti..

Aku due 1/7/2012, pastu akak sulong aku nak besalin 12/7/2012 pulak..So, sila amik port yang anda suka duduk kat umah ibu nanti..Kesian la ibu aku nanti nak uruskan kami. Tapi xpe bidan ada..Akak aku yang baru kawin tu insya Allah dia boleh jaga pagi-pagi.. Dia pun ada kemahiran menjadi bidan.

Aku sangat risau kalau baby aku nie nak kuar awal..hehehe tak siap lagi barang-barang dia nie..kalau baby nak kuar awal 2 minggu, minggu depan la maknanya waktu dia melihat dunia. Dan aku berharap dan berdoa supaya aku dapat melahirkan baby ni secara semula jadi..Insya Allah, Ya Allah daku mohon engkau makbulkan la Doaku ini. Amin.

En Asben dah tanya dah kalau aku sakit kat opis sape yang hantar aku kat hospital..nanti aku merisik-risik la dengan kawan-kawan seperjuangan aku nanti..En asben risau klu aku dah sakit nanti dia tengah meeting dengan customer dia pastu offhandphone pulak.. Dan aku berharap ya Allah aku tak sakit besalin kat opis. Tapi    apa-apa pun duagaan Allah boleh berikan kepada kita. Kita hanya merancang Allah yang tentukan segalanya..Insya Allah.

2 comments:

Imaan09 said...

ohoo..banyak lg nak buat tu.. relek2.. pelan2 ye..

Unknown said...

dah makin sarat tue..
cute mum dulu bersalin 38 minggu ++..so kalinie dah plan nak wat persediaan awal sebelum 38 minggu tue.. sekarang dah 26minggu tolak puasa dan raya dah tinggal berapa minggu nak bersiap sedia.. sampai mil pon dah tanya tak basuh baju baby lagi ker?? huhu..
hope zahra ok bila masa nak bersalin nanti..