Followers

Tuesday, March 20, 2012

Mengidam...

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Entri kali nie lebih kepada nak mengata En Asben..
Semua pompuan ngandung ada mengidam atau rasa nak makan sesuatukan?ye tak?aku rasa semua ada, termasuk la aku.

Masa ngandungkan zahra dulu En Asben suka borak dengan kawan-kawan dia, dia kata pompuan ngidam nie ngada-ngada (tak baikan cakap isteri dia ngada-ngada la tu)tak baikan..huhuhuhu..kejam pon ada aku rasa..hahah sori abg..isterimu touching bila teringat balik.Dulu aku mintak nak makan anggur, 2,3 hari baru dapat kot..Pastu bos besar kata, dah beli ni mkn, jgn simpan dalam peti ais sampai busuk pulak..hahaha selalu sindir aku macam tu..tapi orang mengidam memang dia nak makan tapi nak makan sikit je..dah dapat tu nikmat la..sedap...lagi apa aku ngidam tah tak ingat..

pada 1 hari yang hening, En Asben borak2 kosong dengan aku.(perbualan nie adalah sebelum dia gi Germany tempohari)hihih ayat skema aku nie..

En Asben : yaati bagus yek kali ni ngandung, xde muntah-muntah, xde mengidam-mengidam..
Aku : memang la xde mengidam klu apa yg syg nak makan syg masak atau gi cari sendiri..tak bagi tahu abg pun..(sebenarnya aku tak nak dia kata aku ngada-ngada) sekali aku kata, nanti abg gi Germany jangan lupa bawak balik buah ceri..hahahah
En Asben : Tak pe nanti afi suruh haziq (kwn dia) gi beli kat Cold storage..
Aku : ahhh xnak nak yg Germany punye juga..

tu la ingatkan aku lagi..Dulu masa ada Hj Malik (rakan opis aku,dah pencen..rakan konon..hihihi) staff haji nie ada gi Germany, Hj nie kirim ceri..sekali sebelum dia bawak balik bagi isteri dia dia bagi aku rasa..Mak ai sedapnya..

Akhirnya mengagau juga En Asben cari kat sana..hahah sebab masa dia gi ari tu cuaca baru bertukar.Dari sejuk baru nak masuk summer kot.. Aku rasa ceri nie ada musin kot..hahahaha.. tapi akhirnya aku dapat juga..tapi tak fresh macam haji malik kasi aku rasa tu..tapi janji dapat, nikmat tak terperi..sedap aku makan sorang2 zahra tak suka..En Asben bukan jenis yang makan buah..dia makan haiwan2 dan tumbuh2an tertentu je..hihihihi..

bila aku dah dapat rasa tu...puas hati..hihihi terima kasih abg sebab layan mengidam sayang kali nie..hahahaha..terima kasih Allah sebab bawak En Asben gi Germany tok dapatkan Ceri tu..aku rasa kalau Allah tak bantu aku xdapat juga rasa ceri Germany tu..

gambar aku google je http://realfoodtulsa.blogspot.com/2009/06/get-your-salsa-on.html
yang gambar en asben beli tu malas nak upload dari hp..huhuh..lebih kurang mcm tu la ceri yang aku dapat tapi En Asben beli sket je..janji aku dapat rasa dah la kan..ok

ok..bye
Caw cendol..

No comments: