Followers

Tuesday, March 13, 2012

Darah Tinggi & Darah rendah

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Sabtu lepas balik Ampang. Ada majlis penyerahan wang hantaran separuh dari pihak lelaki ke pihak kami..Sedap lauk yang ibu aku masak..Gulai Daging Salai,ikan masing ikan tamban, sayur kobis goreng dan ulam jering..memang layan oo makan.

Berkisah pada tajuk, makan memang sedap..ayah aku dari minggu lepas batuk2 dan tak berapa nak sihat..sudah beberapa hari, tak hisap rokok. Ayah cerita dengan aku darah dia sudah tinggi..hehehe..Darah sudah tinggi tapi still makan daging, makan gulai dan lain-lain lagi..Susah nak halang tapi ayah kena pandai fikir sendiri...aku klu balik Ampang mesti suruh zahra cakap dengan atok ayah..Gi cakap dengan Atok ayah : Atok jangan hisap rokok nanti batuk..The litte girl tu pun sekarang tak payah suruh memang dia akan gi kat sape2 yang hisap rokok cakap nanti batuk. Aku ajar macam tu lebih kepada nak ingatkan ayah aku kalau hisap rokok nanti sakit.

Kalau aku, ayah aku hisap rokok aku selalu lemas dengan asap rokok tu. Mesti aku sound ayah aku, aik!! hisap rokok lagi..Derhakakan aku..untuk kebaikkan xpe sound..aku boleh katakan kalau ayah aku tengok tv dimalam hari tu, memang sekotak kot habis rokok dia..

sejak kawin memang aku tak boleh bau asap rokok sebab en asben tak merokok. tu pasal aku lemas. Untuk makluman menantu-menantu  ayah aku so far yang lelaki semua tak hisap rokok..tu melihatkan anak-anak pompuan ayah aku memang tak suka lelaki yang hisap rokok.hahahaha...tapi anak-anak lelaki ayah aku semua penghisap rokok tegar.terutama abang aku..Adik-adik lelaki aku memang malu-malu kucing nak hisap rokok dihalayat ramai (cth kat ruang tamu atau ms tengok tv ke)

Pasal darah rendah pulak adalah heheheh abg ipar aku. sebab dia kena darah rendah adalah gula dalam darah dia sudah  berada paras2 nak kena kencing manis gitu. Abang ipar aku memang ada keturunan kencing manis..akak aku cite, kakak aku pun tengah ngandung gak kurang 2 minggu dari aku. Akak aku tengah menggila makan cokolat hazel nut hape tah, tapi dia kata cokolat tu ada offer kat C4. akak aku stok makan coklat sorang-sorang je aku rasa. sebab dia kat dia sorok atas peti ais. tu aku rasa nak sorok dari anak- anak dia tu. tapi yang pelik bin dolnya, akak aku kata balik je dia dari sekolah, tengok-tengok cokolat dia dah abis kena belasah..hahahahah

Abang ipar aku,gi klinik Dr Abdul Razak kat Taman Putra Ampang, Ni tempat keje adik aku. aku memang suka doktor razak nie klu cek budak abis semua dia beleknya...terbaik!!!
rupa-rupanya sudah ada penyakit abang ipar aku.hahahah kena tarbiah la abg ipar aku dengan DR tu..
kesimpulanya jaga kesihatan. Coklat pun boleh kena kencing manis tau..Darah rendah pun boleh buatkan kepala kita pening dan pitam ye tuan2 dan puan2.

k.caw cendol.

No comments: