Followers

Tuesday, February 22, 2011

Aktiviti Weekend yang lepas 19-20 feb

masih terasa lagi kepenatan weekend yang lalu..huhuhuuhu..dah tua agaknya aku nie..

ari sabtu,

aktiviti aku mcm biasa la..kemas umah vacuum lantai basuh baju...pagi2 aku telambat bangun pulak..terlajak-lajak subuhnya..hehehehehe...jiran tertanga aras aku, aras 2 tu ada buat doa selamat dan party bday..hehehehe..anak dia 15 thn..syiok oooo...tp ptg sabtu aku tak dapat join...namun yang demikian aku dah tlg2 rewang kupaskn bawang, kopek ikan bilis dll, masa jumaat petang tu..
dah siap kemas umah, En Asben pon mop lantai..best woo En Asben Mop lantai..licin klu zahra jln kat alas kaki mmg ter slid la, lalu tergolek2 jatuh kelantai...heheheheh..

Janji dengan ijan nak gi kenduri cukur jambul anak burn kol 12..aku mn tahu En Asben yang berjanji dengan ijan..sambil aku Vacum lantai, zahra kecut, lending je atas babah dia yg tengah tengok TV tu..skrg nie tu je la yg zahra takut.. bunyi vacum..
lps kemas umah, kemas2 baju pack nak balik selesa anta zahra...esok ada kelas..
dekat kol 1pm baru kuar, sampai umah mertua Burn dekat kol 2pm kat Tasik Biru kuang Sg buloh..
Waduh2, lepas selesai, lepak jap dengan Kwn En Asben, Ah soon..org melayu tau...yelah kata jemputan kat kenduri cukur Jambul anak burn..
balik, amik nenek kat Stesyen Putra Gombak, terus balik Selesa...huhuh penat..
perasan tak cerita dari atas sampai bwh, bila zahra tido?haaa dia tak tido langsung wei..kebal tu..bila dah sampai selesa pas mandi, baru dia tido..tepat2 tima azan magrib..tu pun tido atas bahu MIL...ok la tu
kol 8.30 dia nangis nak susu, last kol 9 En asben panggil aku makan dia angkut skali zahra yg mamai tu..last2 zahra xnak mkn pun..buat sepah mknn ada lah...
Zahra klu dah jumpa nenek mmg buat perangai dia..
ms dok sedap kami mkn dia blh pulak buat projek 'berak', teran meneran tu..bila lepas mkn aku nak la cebuk dia...MIL sibuk2 nak kemas..dia tarik tangan MIL aku ajak gi cebuk, dia sibuk ajak MIL sama...
bila dlm bilik air aku nak cebuk, nie aku MIL dan zahra dalam bilik air nie...dia tarik tangan MIL aku tok cebuk dia...lorat betul budak nie...
mknn semua tak kemas lagi, pinggan tak basuh lg..aku kata kat MIL..uruskan la zahra, aku turun kemas2 apa yg patut...Betul la budak kecik tu..boleh pilih pulak sape yg nak cebuk dia..

Ahad,

gi kelas, dari selesa dalam kol 7.15 am..kira dah lambat dah nie..penat abis kelas kol 6..Nenek nak anta zahra jap gi.tapi nenek xsempat masak..
so kami plan buat Macaroni je..Balik kelas singgah Hero Meranti Jaya..beli barang2..masak2 semua..makan2..penat sangat..
tu la cerita aku weekend yang lalu..
Assigment bayak nak kena siapkan..
Insya Allah minggu ni nak gi Low Yat beli lap top..
k la
chaw cendol!!!!

No comments: