Followers

Friday, December 17, 2010

Gulai Lemak Ikan Cencaru


Semalam, ayah aku, abg ipar dan adik aku datang umah..ada ikan Cencaru yang asalnya nak wat Kari ikan last2 jadi kari ikan. ..kari ikan aku baru belajar dengan mak mertua...Sebelum ni dah penah wat kari tp tak la menjadi sangat..huhuhuhu..

Gulai Lemak ikan ni 1st time tau buat....hahah Ayah aku orang N9 mmg makan Gulai lemak je..heheheh..Tny ayah mcmn ok tak..ayah kata ok la..Siap bertambah lagi jangan mare ye..

Sebenarnya cerita Gulai Ikan nie..asben aku cabar suh wat terbaik mcm Gulai Ikan ibu aku..Lemak, pedas, masam..sume rasa ada..aku pun masak la dengan hati berdebar2..hihihihi..Lepas satu tahap..huuu lega dah tak pecah santan..aka santan tu cantik je..sekali asben datang,,hee tgk warna pun tahu, pucat je tak kuning..aku kata tunggu je la dia siap jap gi..
skali dia mkn..haa sedap2..dekat2 dah rasa..
so, cubaan aku wat Gulai Lemak Ikan..BERJAYA..
Gambar sila nantikan..tak rajin nak upload gambar naik kat komputer ari nie...

2 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaa...peberet kmieja &ank2 jugak:):)

Tihara said...

emhh sedappp