Followers

Monday, November 15, 2010

Kenali Buah Gajus...

gambar ibu tgh makan buah gajus masak ranum..adik..pandang sana tu..kak ngah..(anak buah2an)
ini adalah cerita lama..haha mari kenali buah gajus..buah apa yang bijinya kat luar?
buah gajus la jawapannya..

rasa buah gajus masak?
manis
kelat2..
rasa yang pelik..aku?sume sedap je..bedal je..

lokasi pokok ni :

kat hulu langat batu 13.
kat umah sewa ayah, store kayu-kayan terpakai ayah.
sesiapa nak beli kayu terpakai boleh hubungi saya atau ayah saya ye..
ini zahra dan ibu dia..lukus budak ni, kalau dapat main ke berjalan ke..mmg mcm nie keadaan dia..kuat peluh dan budak masam...errmmm
ini model tak berbayar..adik aku..Siti Khatijah Nor..dia ni no 8, tp naik pangkat adik aku no 7..Sape berkenan..sila komen..xde calon lagi nie..hahhaha aku nak match make pulak..heheheh

lagi...dengan buah gajus muda...

Ini lagi muda..sebenarnya masa melawat pokok ni nak petik pucuk dia..nak wat ulan..sedap!!!tapi tak de pucuk pokok ni, cuba anda bayangkan..pokok xde pucuk...ada daun tua2 je..nasib tak mati pucuk pokok ni..

apa2 pon aku mmg peraq tengok pokok ni..umor dah 27 baru tengok buah dan pokok dia yg besar dan sihat walafiat..harap2 pokok ni lama la kat situ ..supaya anak2 aku dan cucu dia merasa la nak tengok pokok dan buah gajus..

sebab apa aku harap pokok tu lama kat situ, sebab ayah aku rajin tanam..dan pastu rajin gak hapuskan pokok yang dia tanam tu jika ada projek2 baru dam kepala ayah aku tu..huhuh pokok durian depan umah sewa ayah nie..dia dah hapuskan..sian anak2 aku tak rasa durian Langat dan nak tengok pokok durian tu..

sekian...

Caw Cendol!!!

2 comments:

Mieja@Faiza Amir 2001 said...

wahhhh bestnya dapat makan buah gajusss....selalu mkn daunnya buat ulam:)

Yaati Nor said...

xsedap la kak buah dia kelat