Followers

Wednesday, May 15, 2013

Rumahku syurgaku..

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

Cerita pasal rumah saujana, panjang cerita rumah aku..Aku boleh jadi jutawan dengan hutang piutang rumah aku..Jutawan hutang ye.bukan orang kaya ye tapi kayap kalau tak bayar hutang...Walaupun ada rumah, aku tak rasa best sangat kot sebab rumah-rumah itu menyebabkan hutang2 keluarga aku meninggat. Tapi Alhamdulillah kami dah buat keputusan membeli rumah..Kalau tak beli skrg nanti harga dia lagi mahal..Orang kata biar berhutang tapi lama-lama hutang tu akan habis..In Sha allah. Disamping tu kami membuat pelaburan untuk membuat rumah sewa untuk disewa.



Rumah saujna last week baru bayar duit amik kunci bernilai RM1200 sebenarnya RM2000 tapi biasa la en asben mintak diskaun..Interest2 tu bukan salah kami, semua sebab MBSB yang bayar lambat ke pemaju..Oh sebab apa kami pinjam loan dari MBSB..sebab rumah saujana ni bukan rumah pertama kami..Sebelum kawin aku beli 1 low kos, en asben 1..bila kawin en asben beli lagi 1 flet..lelong2 punya..rumah2 tu kami sewakan..rumah aku je kami duduk skrg..

jadi rumah saujana bank tak bg pun kami pinjam, cuma MBSB je bagi..alhamdulilah walaupun interest tinggi..nanti 2, 3 thn nanti kita pasang strategi nak kasi hutang abis cepat..huhuhuhuh..refinance ke apa2 aje la yg blh buat..

Perancangan untuk rumah diatas..

Sabtu ni kami akan amik kunci..view mmg canti view ladang Teh gitu..ala-ala cameron highland tapi tak sejuk..berangin je..gila ko kalau kat saujana putra tu sejuk mcm cameron..nak sejuk macam cameron sila pasang aircond ye..hahahah..

in sha allah akan diduduki dalam masa 2 thn lagi..sebab :

nak kumpul duit bonus dalam 2 thn untuk buat & kumpul duit yang in sha alla turun dari langit.. :

  • pasang alarm keselamatan 1 rumah sabab rumah tepi.pasan cc tb ke alamrm yg suka menjerit tu ke..tp yang mn2 yang selamat la..
  • nak renovate dapur
  • nak buat mcm2 la tok masuk rumah baru..
  • nak buat pagar auto..
  • nak buat awning depan umah
  • nak buat padang bola tepi umah..hahah verangan..
angan2 diatas semua angan2 aku je..en asben kata 2 thn sebab nak kumpul duit je..yang kat atas tu semua aku yang rasa macam nak buat..hahah

dulu masa nak masuk rumah skrg ni, langsung aku tak fikir apa-apa...zero ko..pasal duit pun aku tak fikir kejam tak?tak xcited la..dulu rumah sewa besaw nak masuk rumah flat..agaknya culture shok kot..tp skrg ok je..

tapi bila ada rumah saujana ni aku xcited terlebih tapi apakan daya semua tu kena kumpul 1-2 thn lagi..

cerita diatas adakah catatan hidup aku bukan bertujuan lain ye..

SESIAPA BERMINAT NAK SEWA RUMAH DIATAS BOLEH LA HUBUNGI AKU..EMAIL JE PUN BOLEH YE..haa nego dengan en asben ye..hihihih..aku tak reti..

cerita rumah sewa to be continue..nnt org boring pulak baca panjang2..

Rabbi Yasir Wala Tu'aassir Ya Karim






5 comments:

shark said...

cantik rumah kamoo :)

Hayatie Hashim said...

Cantik rumah tu :) sayangnya nak disewakan, nape tak duduk je..huhu! (sibuk je haku! hehe!)

#Pun tengah pening2 lalat dengan progress nak masuk rumah baru juga, hihi!

Yaati Nor said...

Alhamdulilah allah kurniakan rezeki nak miliki rumah..sebab tak duduk kena cari modal dulu nak duduk..Kumpul duit dulu sblm masuk..blh reno2..reno2..tu la syg mmg syg..tp kot en asben berubah hati..akan kami duduki la rumah itu..hihihi

Maria Firdz said...

cntiknya rumah.. kna cari penyewa yg betul2 blh jaga rumah ni.. kalau tak lagi byk yg lebur... mmg cntik..

Yaati Nor said...

maria : rumah cantik sama cantik dengan duit yg kuar..huawa..huuwa...nak tahu penyewa tu pandai jaga ke tak tu yg payah tu..