Followers

Tuesday, February 28, 2012

Off to Germany

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

hehehe berangan je aku nie..bukan aku pun gi Germany En Asben yang gi. Dia ada keje kata sana. 20-22 Feb ri tu di gi Hong Kong. Ni gi Germany pulak..huhuh kesian kami yang kena tinggal kat sini.

Di balik nanti nak gi jalan2 tapi tak tahu nak gi mana booking kondo tnb tak dapat kecewa...
pewut dah makin membesar bagai johan begitu juga dengan badan aku. Ari nie zahra tak gi school, dia ponteng..maleh aku nak angkut pagi2..aku dari ampang nak kuar klu bawak zahra kena sebelum kol 7.10..huhuhuh..bosan klu gi keje dari ampang..Ampang ke Bangi adalah sangat jem..bosan..klu Puchong ke Bangi..boleh rempit 25 minit layan...

lagi pon antara faktor aku malas nak anta zahra gi school, sbb school dia tgh merebah wabak penyait kaki, tangan, kuku dan mulut. kesian anak-anak yang dah kena jangkitan tu..tu yang buat aku risau nak anta tu..

tah hape aku ngarut ari..sebenarnya aku nie buat entri yang lebihnya rindu kat en asben tapi yelah tak tahu nak tulis mcmn..

ari ahad malam anta dia kat airport dengan MIL & FIL..naik flight 12 malam Msia, sampai sana 6.50 pagi Germany..tapi pejalanan dia 13 jam..jauh tu..
bila balik Ampang semalam nak skype peralatan nak skypr xde kat Ampang..huhuhu lagi sedih..non ado laptop kat Ampang. Ms gi Hongkong ari tu boleh skype.. Laptop akak aku dia dah bawak balik umah dia..dia dah mula kelas dan dah ada assigment kena buat..huhuhu

nampaknya aku kena beli laptop sendiri. bila la nak beli laptop nie..tu wishlist thn lepas yg tak terlaksana tu..huhuhuhu..

dan lagi, dalam usia kandungan aku 22 week ni aku sedang ganti puasa..harap2 berjaya la sampai ke petang. sekarang nie ok lagi..tadi aku sahur nasi putih dengan sambal ikan ibu aku masak ptg semalam..air masak sekoler besar dgn 1/2 nescafe..aku kena ganti 10 hari..ms raya thn lepas,aku baruganti 4 hari..hari last ganti tu..lusanya period..dan sampai la nie tak period2...time lepas tu la baby aku nie lekat..tu yang tak sempat nak ganti tu..Insya Allah klu larat dan kuat nak ganti sampai jumaat nie. Harap2 berjaya..

nanti bila bsalinkan baby nie, dalam pantang time bulan posa kena ganti lagi banyak puasa..hehehe salah budget la..ingat nak puasa penuh thn lepas tp Allah tak bagi rezeki lagi ms tu..rezeki raya pulakan. Tp Alhamdulillah aku bersyukur dengan apa yang Allah beri. takut juga nak jumpa pengalaman Breastfeed baby time bulan puasa..hehehehe dah rasa masa Zahra dulu..merudum..dengan xde ilmu time tu..

Anyway..aku bersyukur Alhamdulillah dengan apa yang Allah berikan sepanjang hidup aku..Terima Kasih Allah.
Amin.

2 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

seronoknya cik hubby gie german:) blh mintak hbag sebiji :):)

yati: jamu tu jamu tradisional, jamu serbuk, boleh makan tak? termasuk sekali param pilis bedak sejuk bb.

nurbijen said...

memang penat 13 jam atas flight... entah berapa puluh kali tengok jam nak tunggu sampai ke destinasi :) hehehehe

selamat mengganti puasa...