Followers

Wednesday, August 29, 2012

Detik-detik cemas tragedi 28 june 2012

As Salam..Hai semua...mari dekat...mari dekat...

ini sambung dari entri sebelum ini..

bila aku sampai hospital dalam 12.10tengahmalam masa tu..mmg dah sakit gila, tak blh jalan dah. Aku ditolak dengan kerusi roda. terus masuk Labor room. Untuk Pengetahuan kawan-kawan aku besalin di Hospital Columbia Puchong.
Masuk Labor room nurse yang bertugas cek bukaan jalan aku. DIa kat pangkal rahim lembut boleh buka cepat..Alhamdulillah ada peluang aku nak besalin normal..gembira aku..bila dah jam 1 pagi doktor pakar pun sampai..dia pecahkan air ketuban dan dia bagi tahu pangkal rahim aku dah bengkak..dia kata klu dah bengkak dah susah dah jalan tu nak buka..aku pulak sakit kontraktian aku lain macam..nurse pun kata macam tu..masa ini bukaan aku dah 5cm

lepas doktor cek dia marah nurse dia kata apatah..ada ada something wrong yang nurse tu tak bagi tahu doktor awal-awal dan menyebabkan aku jadi mcm tu..sebelum doktor datang tu nurse dah bagi aku ubat tahan sakit yang ngantuk tu..aku nak epidural tp dia tak bg..huhuhuh..Doktor raja kata tak pe dari 1.10 pagi sampai 2.10 pagi dia bagi aku masa untuk bukak sampai 10 cm kalau tak kena czer sebab bila aku kontraktion jantung baby lemas..aku dah sedih dan down gila time nie..

masalah aku bila kontraktion aku tak dapat tahan kesakitan tu, sakit je automatik aku termeneran..tu sebab pangkal rahim aku bengkak...huhuhhuhu
bila doktor sampai 2.10 pagi tu..dia kat still 6 cm suruh aku sign tok czer..Untuk pengetahuan korang masa zahra dulu aku besalin kat KPJ Selangor kena 8k..Masa nak sign tu En Asben kata jangan risau pasal duit..Yang zahra punye dulu pun tak abis lagi potong gaji..tambah lagi..dengan sedih aku sign la..

Bila dah frust sangat nak kena czer, aku rasa punya la lama hospital ni buat preparation nak czer (air mata aku dah bergenang dah ni nak taip ni) aku tak tahu la kol bape depa tolak aku ke bilik bedah..tapi Ummar Bin Safri Keluar dari rahim aku jam 2.49 pagi..kol 3.30pagi aku dah ditolak kuar dari bilik bedah..Selamat la aku melahirkan Ummar

masa tu aku risau sangat. En Asben tak boleh masuk sebab malam ke sebab pembedahan kecemasan(aku dah lupa)..Untuk kali ke-2 dia tak nampak aku bertarung nyawa..aku nak En Asben potong tali pusat anak tp tak de rezeki..Agaknya kalau dia tengok aku bertarung nyawa mesti dia lagi prihatin dengan aku dan anak-anak kot..Sorry abg, untuk kelahiran Ummar ni abg lagi relax dan santai keatas kami..huhuhuhu (sedih)

Aku sedih sampai sekarang bila fikir balik aku xdapat besalin normal, sebagai wanita ingin juga aku nak rasa macam mana rasanya besalin normal tu..susah nak cite perasaan tu..Mungkin orang yang rasa baru dia tahu kot..Kalu terfikir balik mesti sedih..Orang lelaki tak faham perasaan tu..

Tapi Alhamdulillah nasib aku dengan berat hati sign juga untuk czer tu..kalau tak tahu apa akan jadi dengan Ummar..

Bersambung lagi lepas kelahiran ummar..

k.caw cendol...

3 comments:

Azian & Zaini said...

tak apa lah ti, yang penting selamat.

azira rais said...

Salam Yati,

xpe, walaupun bersalin czer yg penting Yati n Umar selamat...x mo sedih2 tau, Allah mempunyai perancangan yg terbaik buat kita semua.......peluk cium utk Umar bam bam yer....

NoEn said...

betul tul, if kita teran sebelum masanya jalan akan jadi bengkak...masa tu cara pernafasan kita sgt penting tuk kawal rasa sakit n mengelakkan kita meneran sebelum masanya...

tp pape pun alhamdulillah sume dh selamat kn ;)